X edycja - abstrakty
Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.
Dorota Watkowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika)
Plurilingualism in institutionalized education. An attempt to find the common ground between mediation and learning outcomes
In the document of the Common European Framework of Reference for Languages, published in September 2017, the notions of plurilingualism, pluriculturalism and mediation are highly emphasized. Admittedly, this approach has a great number of advantages in the process of learning foreign languages; however, the tendency is to be focused on the processes, rather than on the objectives of learning, which are an inevitable part of institutionalized education. The problem is how to balance the development of communicative abilities with the objectives of a lesson that have to be measurable. The author presents how grammar can function as the common ground between mediation and learning outcomes and mentions the importance of the shift towards language similarities.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 416, 504 | sala: 419 moderacja: Tomasz Mowlik |
14:00-14:15 | Andrzej Danielak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - How does globalisation affect the linguistic landscape of a medium-sized town centre? |
14:15-14:30 | Justyna Kendik (Uniwersytet Opolski) - Lexical Variation in a Specialized Motor Industry Discourse: A Preliminary Study |
14:30-14:45 | Wenmin Hu (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - Language map of Yulin city |
14:45-15:00 | Dorota Watkowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) - Plurilingualism in institutionalized education. An attempt to find the common ground between mediation and learning outcomes |
15:00-15:20 | dyskusja |