IX edycja - abstrakty
Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.
Maciej Waraczewski (Poznań)
Kształtowanie motywacji młodzieży na lekcjach języka rosyjskiego
W wystąpieniu zostanie opisany projekt edukacyjny, w ramach którego uczniowie pierwszej klasy szkoły średniej uczyli się języka rosyjskiego, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu poszczególnych zadań na poziom motywacji uczestników projektu.
Na początku przedstawione zostaną najważniejsze zagadnienia teoretyczne, związane z pojęciem motywacji, zwłaszcza różnice w kształtowaniu motywacji wewnętrznej i zewnętrznej w przypadku motywacji do nauki. Zasadniczą część wystąpienia stanowić będzie opis metod, zastosowanych w trakcie trwania projektu, wraz z oceną ich skuteczności, opartą na wynikach ankiety przeprowadzonej wśród uczniów po zakończeniu pierwszego semestru nauki. W ankiecie uczniowie określali swój początkowy i końcowy poziom motywacji, a także wpływ poszczególnych zadań na poziom ich motywacji.
Wystąpienie ma na celu określić, jakie zadania najefektywniej kształtują motywację młodzieży, zwłaszcza w przypadku dodatkowych, nieobowiązkowych projektów edukacyjnych, w których tradycyjne metody kształtowania motywacji zewnętrznej w warunkach szkolnych (oceny, nagany) nie są stosowane. Wysnute wnioski mają wartość zarówno w przypadku nauczania języka rosyjskiego (zwraca się uwagę na specyfikę języka rosyjskiego jako języka nauczanego), jak i dla glottodydaktyki w ogóle.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 416, 525, 526 | sala: 504 moderacja: Kamil Długosz |
11:35-11:50 | Gryc-Trelińska Aleksandra (UR) - Terminologia prawnicza pochodząca z łaciny - ujęcie kontrastywne polsko-angielskie |
11:50-12:05 | Anna Marko (UAM) - Językowy obraz dzieciństwa w polskiej i niemieckiej piosence dziecięcej |
12:05-12:20 | Emil Słowicki (USZ) - Nauczanie języka obcego w okresie wczesnego rozwoju intelektualnego dziecka |
12:20-12:35 | Maciej Waraczewski (UAM) - Kształtowanie motywacji młodzieży na lekcjach języka rosyjskiego |
12:35-12:55 | dyskusja |