Abstrakty - VI edycja
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień i posterów wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą w danej sekcji.
Karolina Traczyk (Wrocław)
Wykorzystanie zasobów internetowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Nauczanie języka polskiego jako obcego to dziedzina stosunkowo młoda i wciąż się rozwijająca. Lektorzy, często z braku odpowiednich podręczników, książek specjalistycznych czy materiałów do nauczania, samodzielnie opracowują zadania, wykorzystując łatwo dostępne zasoby internetowe. Internet jest również użytecznym źródłem poszerzenia swojej wiedzy przez osoby uczące się języka polskiego jako obcego.
Referat przedstawia możliwości wykorzystania zasobów internetowych zarówno w pracy lektora, jak i przez studenta poznającego język polski. Zanalizowane zostaną sposoby uczenia się języka polskiego czy poszerzenia swojej wiedzy oferowane przez Internet cudzoziemcom - kursy internetowe, dostępne słowniki, zadania, ćwiczenia, materiały utrwalające. Przedstawione również zostaną możliwości globalnej sieci, z których może skorzystać lektor przygotowujący zajęcia języka polskiego jako obcego - dostępność materiałów autentycznych do wykorzystania na lekcjach, korzystanie z różnorodnych pomocy dydaktycznych urozmaicających proces nauczania czy wskazówek metodycznych.
Szybkie przemiany technologiczne, cyfryzacja i wszechobecny dostęp do mediów wpływa na zmiany nawyków uczenia się i nauczania. Nowoczesne technologie w nauczaniu języków obcych mogą w pozytywny sposób wzbogacić model nauczania i służyć rozwijaniu kompetencji językowych wśród obcokrajowców uczących się języka polskiego jako obcego.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 416, 504 | sala: 412 moderacja: Małgorzata Falańczyk |
10:00-10:15 | Magdalena Jaszczyk (UAM) - Mnemotechniki w nauczaniu języka obcego |
10:15-10:30 | Anna Marko (UAM) - Zamień dramat na... dramę, czyli jak sprawić, by milczące lekcje zamieniły się w burzliwe dyskusje w języku obcym |
10:30-10:45 | Karolina Traczyk (UWr) - Wykorzystanie zasobów internetowych w nauczaniu języka polskiego jako obcego |
10:45-11:00 | Martyna Kokotkiewicz (UAM) - Turanizm a współczesne Węgry |
11:00-11:20 | dyskusja |