Abstrakty - V edycja
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień i posterów wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą w danej sekcji.
Karolina Traczyk (Wrocław)
Różne modele lekcyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego
Nauczanie języka polskiego jako obcego to dziedzina młoda, jednak dość szybko rozwijająca się ze względu na stały wzrost zainteresowania językiem polskim wśród obcokrajowców. Poszerza się oferta podręczników i książek specjalistycznych dla cudzoziemców, szkoły językowe proponują obcokrajowcom coraz większy wybór kursów. Rozwija się również metodyczna refleksja dotycząca nauczania języka polskiego jako obcego.
Odpowiednie wykorzystywanie alternatywnych modeli wprowadzania czy powtarzania materiału na zajęciach z języka obcego w większym stopniu aktywizuje studentów oraz wpływa na efektywność ich pracy. W referacie przedstawię różne modele zajęć języka polskiego jako obcego. Zaprezentowane zostaną nie tylko odmiany popularnie wykorzystywanego modelu PPP (presentation, practice, production), ale też model TTT (test, teach, test) czy Task Based Learning wraz z praktycznymi przykładami ich zastosowania.
Celem referatu jest nie tylko przedstawienie modeli lekcyjnych, ale również zaprezentowanie możliwości ich zastosowania na lekcji języka polskiego, a także ukazanie ich pozytywnych i negatywnych stron.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 416, 504 | sala: 412 moderacja: Joanna Ozimek |
16:20-16:35 | Karolina Traczyk (UWr) - Różne modele lekcyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego |
16:35-16:50 | Anna Mikołajczak (UAM) - Rozwijanie autonomii ucznia w kształceniu obcojęzycznym poprzez zastosowanie portfolio językowego |
16:50-17:05 | Barbara Szacoń, Katarzyna Szwarkowska (UAM) - Świadomość językowa Polaków na różnych etapach edukacji |
17:05-17:20 | Łukasz Berger (UAM) - Grzeczność językowa w komedii rzymskiej. Przeprosiny i komplementy |
17:20-17:40 | dyskusja |