VII edycja - abstrakty




Główna | Organizacja | Plakat | Program | Abstrakty | Galeria | Wytyczne | Ankieta |


Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Aleksandra Sokalska-Bennett, Bartłomiej Kruk (Poznań)

Multimodal constructions of sexuality in EFL textbooks in Poland



This paper is part of a larger British Council-funded project entitled "Investigating gender and sexuality in the ESL classroom: Raising publishers', teachers' and students' awareness", and looks into the context of Polish EFL education to qualitatively scrutinize the discursive and multimodal construction of sexuality in two different ESL textbooks, along with the accompanying workbooks and teacher's books. This material has been analyzed with the methods of Multimodal Discourse Analysis (Kress and van Leeuwen 2006) and Feminist Critical Discourse Analysis (Lazar 2005; 2014). In line with Sunderland's (forthcoming) recommendations, the analysis of sexuality in this paper focuses not on the absent representations or constructions of non-heterosexualities, but it rather seeks to uncover and challenge the implicit and/or explicit degrees of heteronormativity (Motschenbacher 2010, 2011) in the EFL materials. Thus, the focus has been on different textual and visual practices to expose the workings of heteronormativity (Motschenbacher 2010, 2011). A distinction in the semiotic potential of various textbook sub-genres has also been made to provide a more nuanced demonstration of how sexuality emerges as a salient social category in EFL learning (and teaching).



Gdzie i kiedy: 

W tym samym czasie ...
412, 416
sala: 504
moderacja: Mirosław Koziarski
11:50-12:05Paweł Korpal (UAM) - The attitude of Danish people to English as a global language: The age group effect
12:05-12:20Reza Arab (UW) - The Intentionality and Conventionality in the use of Irony
12:20-12:35Aleksandra Sokalska-Bennett, Bartłomiej Kruk (UAM) - Multimodal conctructions of sexuality in EFL textbooks in Poland
12:35-12:50Iga Krzysik (UAM) - Phonological development of a child with Specific Language Impairment: A contrastive study of Polish and English
12:50-13:10dyskusja