XI edycja - abstrakty
Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem widoczny jest skrócony program (aktualny na 04.04.2019), dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.
Emil Słowicki (Uniwersytet Szczeciński)
Leksykalne aspekty nauki języka niemieckiego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym
W dzisiejszych czasach dzieci konfrontowane są z nauką języka obcego od początku swojej ścieżki edukacyjnej. Już w przedszkolu dzieci zaczynają uczyć się języka obcego. Z tego powodu temat akwizycji języka obcego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym zyskuje na znaczeniu.
Podczas mojego wystąpienia chciałbym z jednej strony scharakteryzować proces akwizycji języka ojczystego z podziałem na etapy oraz odnieść się do teorii akwizycji języka z naciskiem na akwizycję leksyki. Z drugiej strony chciałbym omówić różne teorie akwizycji języka obcego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym tj. język jako wrodzony narząd biologiczny, hipoteza okresu krytycznego ,hipoteza różnicy fundamentalnej oraz teoria leksykonu mentalnego. W kolejnej części wystąpienia chciałbym opisać badanie, jakie prowadzę. Badam, jak dzieci w wieku przedszkolnym przyswajają leksykę języka niemieckiego, z czym mają największe trudności, a co przychodzi im z łatwością. Opiszę grupę badawczą, metodę, jaką wybrałem do mojego badania oraz przedstawię dotychczasowe wyniki badania.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 416, 504, 505 | sala: 525 moderacja: Aldona Grabka |
10:00-10:15 | Zuzanna Wnuk (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) - Przekonania studentów japonistyki dotyczące nauki kanji |
10:15-10:30 | Emil Słowicki (Uniwersytet Szczeciński) - Leksykalne aspekty nauki języka niemieckiego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym |
10:30-10:45 | Krystian Manicki (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy) - Wspomaganie logopedyczne przedszkolaka - nie tylko artykulacja |
10:45-11:00 | dyskusja |