XI edycja - abstrakty




Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |


Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem widoczny jest skrócony program (aktualny na 04.04.2019), dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Emil Słowicki (Uniwersytet Szczeciński)

Leksykalne aspekty nauki języka niemieckiego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym



W dzisiejszych czasach dzieci konfrontowane są z nauką języka obcego od początku swojej ścieżki edukacyjnej. Już w przedszkolu dzieci zaczynają uczyć się języka obcego. Z tego powodu temat akwizycji języka obcego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym zyskuje na znaczeniu.
Podczas mojego wystąpienia chciałbym z jednej strony scharakteryzować proces akwizycji języka ojczystego z podziałem na etapy oraz odnieść się do teorii akwizycji języka z naciskiem na akwizycję leksyki. Z drugiej strony chciałbym omówić różne teorie akwizycji języka obcego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym tj. język jako wrodzony narząd biologiczny, hipoteza okresu krytycznego ,hipoteza różnicy fundamentalnej oraz teoria leksykonu mentalnego. W kolejnej części wystąpienia chciałbym opisać badanie, jakie prowadzę. Badam, jak dzieci w wieku przedszkolnym przyswajają leksykę języka niemieckiego, z czym mają największe trudności, a co przychodzi im z łatwością. Opiszę grupę badawczą, metodę, jaką wybrałem do mojego badania oraz przedstawię dotychczasowe wyniki badania. 



Gdzie i kiedy:

W tym samym czasie ...
416, 504, 505
sala: 525
moderacja: Aldona Grabka
10:00-10:15Zuzanna Wnuk (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu) - Przekonania studentów japonistyki dotyczące nauki kanji
10:15-10:30Emil Słowicki (Uniwersytet Szczeciński) - Leksykalne aspekty nauki języka niemieckiego w grupie dzieci w wieku przedszkolnym
10:30-10:45Krystian Manicki (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy) - Wspomaganie logopedyczne przedszkolaka - nie tylko artykulacja
10:45-11:00dyskusja