Abstrakty - V edycja



Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień i posterów wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą w danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Anna Mikołajczak (Poznań)

Rozwijanie autonomii ucznia w kształceniu obcojęzycznym poprzez zastosowanie portfolio językowego



Celem rozwijania autonomii w nauczaniu języka obcego jest przygotowanie ucznia do samodzielności i zdolności przejmowania odpowiedzialności za własne uczenie się. Prócz rozwinięcia umiejętności komunikowania się w języku obcym ma być on w stanie sam kierować swoim dalszym rozwojem, także po zakończeniu instytucjonalnej edukacji. Instrumentem wspierającym autonomię ucznia jest Europejskie portfolio językowe. Portfolio może przyczynić się do rozwoju autonomii ucznia w szczególności poprzez dokumentowanie przez niego własnych postępów i dokonywanie samooceny osiągnięć w trakcie procesu dydaktycznego.
Po wskazaniu w referacie na istotną rolę, jaką może spełniać portfolio w nauce języka obcego, przedstawione zostaną wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli dotyczące postrzegania przez nich autonomii ucznia i roli portfolio oraz wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów dwóch klas gimnazjum, którzy przez dwa semestry pracowali z portfolio.



Gdzie i kiedy: 

W tym samym czasie ...
416, 504
sala: 412
moderacja: Joanna Ozimek
16:20-16:35Karolina Traczyk (UWr) - Różne modele lekcyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego
16:35-16:50Anna Mikołajczak (UAM) - Rozwijanie autonomii ucznia w kształceniu obcojęzycznym poprzez zastosowanie portfolio językowego
16:50-17:05Barbara Szacoń, Katarzyna Szwarkowska (UAM) - Świadomość językowa Polaków na różnych etapach edukacji
17:05-17:20Łukasz Berger (UAM) - Grzeczność językowa w komedii rzymskiej. Przeprosiny i komplementy
17:20-17:40dyskusja