Abstrakty - V edycja
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień i posterów wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą w danej sekcji.
Anna Mikołajczak (Poznań)
Rozwijanie autonomii ucznia w kształceniu obcojęzycznym poprzez zastosowanie portfolio językowego
Celem rozwijania autonomii w nauczaniu języka obcego jest przygotowanie ucznia do samodzielności i zdolności przejmowania odpowiedzialności za własne uczenie się. Prócz rozwinięcia umiejętności komunikowania się w języku obcym ma być on w stanie sam kierować swoim dalszym rozwojem, także po zakończeniu instytucjonalnej edukacji. Instrumentem wspierającym autonomię ucznia jest Europejskie portfolio językowe. Portfolio może przyczynić się do rozwoju autonomii ucznia w szczególności poprzez dokumentowanie przez niego własnych postępów i dokonywanie samooceny osiągnięć w trakcie procesu dydaktycznego.
Po wskazaniu w referacie na istotną rolę, jaką może spełniać portfolio w nauce języka obcego, przedstawione zostaną wyniki badań przeprowadzonych wśród nauczycieli dotyczące postrzegania przez nich autonomii ucznia i roli portfolio oraz wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów dwóch klas gimnazjum, którzy przez dwa semestry pracowali z portfolio.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 416, 504 | sala: 412 moderacja: Joanna Ozimek |
16:20-16:35 | Karolina Traczyk (UWr) - Różne modele lekcyjne w nauczaniu języka polskiego jako obcego |
16:35-16:50 | Anna Mikołajczak (UAM) - Rozwijanie autonomii ucznia w kształceniu obcojęzycznym poprzez zastosowanie portfolio językowego |
16:50-17:05 | Barbara Szacoń, Katarzyna Szwarkowska (UAM) - Świadomość językowa Polaków na różnych etapach edukacji |
17:05-17:20 | Łukasz Berger (UAM) - Grzeczność językowa w komedii rzymskiej. Przeprosiny i komplementy |
17:20-17:40 | dyskusja |