VIII edycja - abstrakty
Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.
Rafał Maćkowiak (Łódź)
Leksyka środowiska graczy wideo. Dlaczego warto ją badać?
W Polsce rynek gier wideo z roku na rok jest coraz większy. Widać to na przykład po dobrej sprzedaży czasopism związanych z grami oraz po wynikach przeprowadzonej ostatnio ankiety "Jestem graczem", w której wzięło udział aż 79 543 osób. Część tych osób jest graczami hardkorowymi (gracze tzw. nałogowi, którzy potrafią grać nawet po kilkanaście godzin dziennie), a część casualowymi (gracze tzw. niedzielni, czyli grający rzadko), jednak wszyscy oni, w mniejszym lub większym stopniu, posługują się specjalistycznym dla środowiska graczy słownictwem. Wiele z tych osób wychowało się i dorastało w świecie, w którym komputery nie były czymś nowym, a dostęp do Internetu był powszechny. Ułatwiło to komunikację między graczami i było jednym z czynników rozpowszechniających specjalistyczne określania związane z grami. Zauważyć można, że osoby te przenoszą pewne słownictwo, do tej pory zarezerwowane do rozmów między graczami, do swojego języka potocznego, czy też zawodowego (na przykład jedną z relacji z zawodów sportowych Poznań Open 2014 autor zatytułował następująco: W Poznaniu wróciłem na swój level. Użył tutaj określenia level, wcześniej zarezerwowanego dla środowiska graczy komputerowych/ konsolowych).
Referat będzie próbą odpowiedzi na pytanie - dlaczego warto badać leksykę środowiska graczy? W dalszej części wystąpienia scharakteryzuję to środowisko, czyli zaprezentuję własny podział graczy na pewne grupy i podgrupy. Na zakończenie pokażę kilka najciekawszych przykładów leksyki tego środowiska, które z roku na rok rozrasta się niesamowitym tempie.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 412, 504, 505 | sala: 416 moderacja: Michał Piosik |
11:30-11:45 | Natalia Kołaczek (UAM) - Jakaś książka, ten telefon i mój samochód – jak kategoria określoności przedstawiana jest w podręcznikach do języka szwedzkiego dla początkujących? |
11:45-12:00 | Rafał Maćkowiak (UŁ) - Leksyka środowiska graczy wideo. Dlaczego warto ją badać? |
12:00-12:15 | Katarzyna Kopera (UW) - Wpływ kontekstu społeczno-edukacyjnego na naukę języka francuskiego jako drugiego języka obcego w dużych i małych miastach. Przykład Warszawy i Stalowej Woli |
12:15-12:30 | Agnieszk Seweryn (UJ) - Lis, a może Lisica?, czyli kilka słów o przekładzie nazw własnych w "Małym Księciu" Antoine'a de Saint-Exupéry'ego |
12:30-12:45 | dyskusja |