VII edycja - abstrakty
Główna | Organizacja | Plakat | Program | Abstrakty | Galeria | Wytyczne | Ankieta |
Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.
Iga Krzysik (Poznań)
Phonological development of a child with Specific Language Impairment: A contrastive study of Polish and English
Specyficzne zaburzenia językowe, dotykające ok 7% populacji, charakteryzują się szerokim
spektrum objawów, wykazując duże zróżnicowanie pomiędzy językami oraz w wymiarze
indywidualnym. Specyfika SLI nie pozwala na generalizacje obserwacji i wyników badań,
umożliwia jednak dogłębne przebadanie specyfiki mowy w wymiarze indywidualnym.
Referat analizuje rozwój fonologiczny 6-letniego, dwujęzycznego dziecka ze specyficznymi
zaburzeniami językowymi w perspektywie międzyjęzykowej (j. polski i j. angielski),
w oparciu o przeprowadzone obserwacje, badanie pilotażowe i eksperymenty. Przedstawione
zostaną kwestie takie jak relacja między percepcją i produkcją językową, regularność
i podobieństwo błędów produkcyjnych, słuch fonematyczny i występowanie trudności
językowych w perspektywie dwujęzycznej. W odniesieniu do studium przypadku i badań
przeprowadzonych przez Chiat (2000), Szeląg i Szymaszek (2014) oraz Velleman (1988),
poruszone zostaną także ogólne zagadnienia relacji pomiędzy percepcją i produkcją mowy
i dwujęzyczności dzieci z SLI. Ostatnia część, podsumowująca wcześniejszą analizę,
zawierać będzie uzasadnienie aplikacji studium przypadku w badaniach nad SLI oraz ich
możliwe znaczenie w terapii zaburzeń językowych.
Gdzie i kiedy:
W tym samym czasie ... 412, 416 | sala: 504 moderacja: Mirosław Koziarski |
11:50-12:05 | Paweł Korpal (UAM) - The attitude of Danish people to English as a global language: The age group effect |
12:05-12:20 | Reza Arab (UW) - The Intentionality and Conventionality in the use of Irony |
12:20-12:35 | Aleksandra Sokalska-Bennett, Bartłomiej Kruk (UAM) - Multimodal conctructions of sexuality in EFL textbooks in Poland |
12:35-12:50 | Iga Krzysik (UAM) - Phonological development of a child with Specific Language Impairment: A contrastive study of Polish and English |
12:50-13:10 | dyskusja |