X edycja - abstrakty




Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |


Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Wenmin Hu (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza)

Language map of Yulin city



In spite of the usefulness of language maps in showing language distribution, there are very few detailed language maps of the southeast part of Guangxi Zhuang Autonomous Region. This study covers part of this region – the Yulin city, which includes two districts and five counties, with their ten generally not mutually intelligible dialects. By analyzing the language situaton of different districs and counties of Yulin city, this study find out that there exsit 10 dialects in Yulin city, they are: Yulin dialect, Hakka, Xiali dialect, Shangli dialect, Luchuan Baihua dialet, Dilao dialect, Rongxian dialect, Xinye dialect, Holo dialect and upper Yangtze Mandarin. This study analyze the geography distribution of these 10 dialect, and the results are showed as langugae maps. Besides the language maps, prestige and language situation are also analyzed in the article. 



Gdzie i kiedy:

W tym samym czasie ...
416, 504
sala: 419
moderacja: Tomasz Mowlik
14:00-14:15Andrzej Danielak (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - How does globalisation affect the linguistic landscape of a medium-sized town centre?
14:15-14:30Justyna Kendik (Uniwersytet Opolski) - Lexical Variation in a Specialized Motor Industry Discourse: A Preliminary Study
14:30-14:45Wenmin Hu (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza) - Language map of Yulin city
14:45-15:00Dorota Watkowska (Uniwersytet Mikołaja Kopernika) - Plurilingualism in institutionalized education. An attempt to find the common ground between mediation and learning outcomes
15:00-15:20dyskusja