Abstrakty - IV edycja



Prezentujemy listę referentów i tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami i wstępną bibliografią. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Karolina Traczyk (Wrocław)

Struktura lekcji w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego



W ostatnich latach wzrasta zainteresowanie nauką języka polskiego wśród cudzoziemców. Chcą się go uczyć nie tylko obcokrajowcy za granicą, ale także ci, którzy przebywają w Polsce w celach zawodowych lub turystycznych. Rozwija się zatem metodyczna refleksja dotycząca nauczania polskiego jako obcego, powstają nowe podręczniki wykorzystujące nowoczesne metody i prezentujące podejście komunikacyjne w nauczaniu języka polskiego.
Celem referatu jest zanalizowanie, w jaki sposób zbudowane są poszczególne struktury lekcyjne w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego. Czy wykorzystują one różnorodne modele organizacji jednostek lekcyjnych? Czy i w jakim stopniu różnią się one od rozwiązań proponowanych przez podręczniki do nauczania innych języków obcych?

1. Janowska I., Planowanie lekcji języka obcego, Kraków 2010.
2. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Warszawa 2005.
3. Pfeiffer W., Nauka języków obcych. Od praktyki do praktyki, Poznań 2001.
4. Richards J.C., Rodgers T. S., Approaches and Methods in Language Teaching, Cambridge 2001.
5. Seretny A., Lipińska E., ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, Kraków 2005.
6. Woodward T., Planning Lessons and Courses. Designing sequences of work for the language classrooms, Cambridge 2001.
7. Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego, red. E. Lipińska, A. Seretny, Kraków 2006.