VIII edycja - abstrakty




Główna | Organizacja | Abstrakty | Program | Plakat | Galeria | Wytyczne | Ankieta |


Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Rafał Maćkowiak (Łódź)

Leksyka środowiska graczy wideo. Dlaczego warto ją badać?



W Polsce rynek gier wideo z roku na rok jest coraz większy. Widać to na przykład po dobrej sprzedaży czasopism związanych z grami oraz po wynikach przeprowadzonej ostatnio ankiety "Jestem graczem", w której wzięło udział aż 79 543 osób. Część tych osób jest graczami hardkorowymi (gracze tzw. nałogowi, którzy potrafią grać nawet po kilkanaście godzin dziennie), a część casualowymi (gracze tzw. niedzielni, czyli grający rzadko), jednak wszyscy oni, w mniejszym lub większym stopniu, posługują się specjalistycznym dla środowiska graczy słownictwem. Wiele z tych osób wychowało się i dorastało w świecie, w którym komputery nie były czymś nowym, a dostęp do Internetu był powszechny. Ułatwiło to komunikację między graczami i było jednym z czynników rozpowszechniających specjalistyczne określania związane z grami. Zauważyć można, że osoby te przenoszą pewne słownictwo, do tej pory zarezerwowane do rozmów między graczami, do swojego języka potocznego, czy też zawodowego (na przykład jedną z relacji z zawodów sportowych Poznań Open 2014 autor zatytułował następująco: W Poznaniu wróciłem na swój level. Użył tutaj określenia level, wcześniej zarezerwowanego dla środowiska graczy komputerowych/ konsolowych).
Referat będzie próbą odpowiedzi na pytanie - dlaczego warto badać leksykę środowiska graczy? W dalszej części wystąpienia scharakteryzuję to środowisko, czyli zaprezentuję własny podział graczy na pewne grupy i podgrupy. Na zakończenie pokażę kilka najciekawszych przykładów leksyki tego środowiska, które z roku na rok rozrasta się niesamowitym tempie.



Gdzie i kiedy: 

W tym samym czasie ...
412, 504, 505
sala: 416
moderacja: Michał Piosik
11:30-11:45Natalia Kołaczek (UAM) - Jakaś książka, ten telefon i mój samochód – jak kategoria określoności przedstawiana jest w podręcznikach do języka szwedzkiego dla początkujących?
11:45-12:00Rafał Maćkowiak (UŁ) - Leksyka środowiska graczy wideo. Dlaczego warto ją badać?
12:00-12:15Katarzyna Kopera (UW) - Wpływ kontekstu społeczno-edukacyjnego na naukę języka francuskiego jako drugiego języka obcego w dużych i małych miastach. Przykład Warszawy i Stalowej Woli
12:15-12:30Agnieszk Seweryn (UJ) - Lis, a może Lisica?, czyli kilka słów o przekładzie nazw własnych w "Małym Księciu" Antoine'a de Saint-Exupéry'ego
12:30-12:45dyskusja