VII edycja - abstrakty




Główna | Organizacja | Plakat | Program | Abstrakty | Galeria | Wytyczne | Ankieta |


Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Iga Krzysik (Poznań)

Phonological development of a child with Specific Language Impairment: A contrastive study of Polish and English



Specyficzne zaburzenia językowe, dotykające ok 7% populacji, charakteryzują się szerokim spektrum objawów, wykazując duże zróżnicowanie pomiędzy językami oraz w wymiarze indywidualnym. Specyfika SLI nie pozwala na generalizacje obserwacji i wyników badań, umożliwia jednak dogłębne przebadanie specyfiki mowy w wymiarze indywidualnym. Referat analizuje rozwój fonologiczny 6-letniego, dwujęzycznego dziecka ze specyficznymi zaburzeniami językowymi w perspektywie międzyjęzykowej (j. polski i j. angielski), w oparciu o przeprowadzone obserwacje, badanie pilotażowe i eksperymenty. Przedstawione zostaną kwestie takie jak relacja między percepcją i produkcją językową, regularność i podobieństwo błędów produkcyjnych, słuch fonematyczny i występowanie trudności językowych w perspektywie dwujęzycznej. W odniesieniu do studium przypadku i badań przeprowadzonych przez Chiat (2000), Szeląg i Szymaszek (2014) oraz Velleman (1988), poruszone zostaną także ogólne zagadnienia relacji pomiędzy percepcją i produkcją mowy i dwujęzyczności dzieci z SLI. Ostatnia część, podsumowująca wcześniejszą analizę, zawierać będzie uzasadnienie aplikacji studium przypadku w badaniach nad SLI oraz ich możliwe znaczenie w terapii zaburzeń językowych.



Gdzie i kiedy: 

W tym samym czasie ...
412, 416
sala: 504
moderacja: Mirosław Koziarski
11:50-12:05Paweł Korpal (UAM) - The attitude of Danish people to English as a global language: The age group effect
12:05-12:20Reza Arab (UW) - The Intentionality and Conventionality in the use of Irony
12:20-12:35Aleksandra Sokalska-Bennett, Bartłomiej Kruk (UAM) - Multimodal conctructions of sexuality in EFL textbooks in Poland
12:35-12:50Iga Krzysik (UAM) - Phonological development of a child with Specific Language Impairment: A contrastive study of Polish and English
12:50-13:10dyskusja