VII edycja - abstrakty




Główna | Organizacja | Plakat | Program | Abstrakty | Galeria | Wytyczne | Ankieta |


Prezentujemy listę referentów oraz tytułów wystąpień wraz ze streszczeniami. Zapraszamy do lektury!
Przypominamy, że język, w którym podany jest tytuł, jest równoznaczny z językiem całego wystąpienia.
Pod każdym streszczeniem umieszczony jest skrócony program, dzięki któremu można dowiedzieć się, jakie inne referaty będą wygłaszane podczas danej sekcji.

poprzednie streszczenie | lista streszczeń | następne streszczenie

Magdalena Jaszczyk (Poznań)

Nauczanie języka obcego za pomocą komunikatora internetowego Skype z wykorzystaniem wirtualnej tablicy Google Docs... przyszłość bliska czy daleka?



W odpowiedzi na pytanie postawione w tytule wystąpienia zasadne jest przytoczenie słów Krajek (2011: 118), iż "waga narzędzi technologicznych w społeczeństwie informacyjnym jest nie do przecenienia [...], w dziedzinie edukacji językowej wydaje się, że wykorzystywanie technologii informacyjnej i komunikacyjnej wchodzi w fazę normalizacji." Również według Gajek (2004: 8) nauczanie języków obcych online jest konieczne i przyszłościowe, nie tylko ze względu na zmieniające się potrzeby społeczeństwa, ale również ze względu na coraz większe potrzeby samych instytucji edukacyjnych. Nauka języków obcych przez Skype'a nie jest zupełnie nowym pomysłem. Ten sposób nauczania praktykuje wiele korepetytorów, a nawet niektóre szkoły języków obcych. Wiele z nich nie korzysta jednak z udogodnień, jakie oferuje nam Internet, a jakich brakuje w kontekście lekcji języka obcego odbywających się tylko w ramach programu Skype. Jak powinien więc wyglądać warsztat pracy nauczyciela, który naucza przez Skype'a? W moim wystąpieniu podejmę próbę odpowiedzi na to pytanie, a także podam praktyczne informacje o nauce języka obcego za pomocą komunikatora internetowego Skype z wykorzystaniem narzędzia e-learningowego Google Docs, które ma spełnić rolę wirtualnej tablicy. Ponadto podejmę próbę omówienia najważniejszych umiejętności, które powinien posiadać nauczyciel języków obcych nauczający w systemie online.



Gdzie i kiedy: 

W tym samym czasie ...
412, 416
sala: 504
moderacja: Marek Dolatowski
16:20-16:35Anna Wartecka (UAM) - Chwalę, komplementuję, aprobuję... - cechy dystynktywne wyrażeń typu komplementującego
16:35-16:50Jerzy Skwarzyński (UMCS) - Leksyka ekwiwalentem fonetyki? O językowej polonizacji brytyjskiej klasy robotniczej
16:50-17:05Magdalena Jaszczyk (UAM) - Nauczanie języka obcego za pomocą komunikatora internetowego Skype z wykorzystaniem wirtualnej tablicy Google Docs... przyszłość bliska czy daleka?
17:05-17:20dyskusja